torsdag 11 april 2013

Veckoreflektion v.13

Vecka 13 startade vi upp ett projektarbete med temat EXIT. Vi kollade på en film första dagen som hette Exit through the gift shop. Filmen handlade om en kille som började filma street art och kom sedan själv in på det spåret och blev en rätt stor street artartist. Jag blev väldigt inspirerad av alla konstnärerna som var med i filmen eftersom dom gjorde häftiga och förbjudna saker. Jag hade redan här fått en idé om att jag vill testa att spraymåla (grafitti) något och jag ringde pappa direkt och fick måla på insidan av pappas garageport. Yääääääy!
De första dagarna på projektarbetet hade vi även workshops. Vi hade olika stationer där vi skulle spendera minst en timma på varje station. Det jag har lärt mig i veckan är att man behöver inte tänkt så mycket kring en uppgift, är det så att man har en ide så kan man bara köra vidare på den utan att tänka så mycket. Man hämmar sig själv om man överanalyserar det man har som ide. Här nedan har jag laddat upp lite bilder från våra workshops. Lite oordning men kunde inte fixa det just nu.




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar