söndag 9 juni 2013

Veckoreflektion v.20

Denna veckan har ägnats åt bildanalys och grupparbete. Grupparbetet utgick ifrån att planera en bildlektion för en fiktiv klass (om jag minns rätt.? Länge sedan jag skrev på bloggen). Jag och min grupp planerade att det skulle handla om mönster och problemlösning i grupp. Den uppgiften var lärorik men rätt tråkig, så den skriver jag inte om.

På fredagen därimot så satt vi i Trädgårdsföreningen i Göteborg och vi skulle teckna. SÅ KUL! jag försökte först att rita av mina fötter där jag satt. Efter en stund så blev jag inte nöjd så jag vände mig om och målade av väggen istället, konstigt va? Jag gillar att teckna skuggor så att tecka av en liten list på en vit vägg var lite spännande.

Det jag har lärt mig i veckan är inte bara bildanalys och lektionsplanering med läroplan osv, utan att det kan vara skönt att komma ut och rita av något bara.. Att bara sitta och rita av något på nära håll är riktigt avkopplande. Det har jag lärt mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar