torsdag 28 mars 2013

Veckoreflektion v.12

Denna veckan hade en rolig och oväntad avslutning.. Vi fick i uppgift att göra en fiktiv lektionsplanering av en bildlektion i början av veckan, i slutet på veckan så förväntade vi oss vi skulle ha en liten redovisning som vi brukar ha. Men istället skulle vi göra ett häfte där vi ritar hur vår bildlektion skulle gått till. Vi gjorde en framsida och en baksida, ritade vår lektion i häftet och sedan tog vår lärare med oss för att laminera ihop häftet? What!? "Då kan man ju inte se vad som står i?" "Ne.." Haha. Jag tror att många i klassen blev lite ställda (iaf jag) över att läraren inte skulle se och kommentera vårt arbete. Vi skulle iaf gå till bibliotekets arkiv och gömma våra lektionsplanerings-häften där vi tyckte det passade bäst. Det roliga är att arkivet är väldigt stort och har sjukt mycket böcker från långt bak i tiden så det blev en skräckblandad förtjusning. Men jag fick lite panik efter ett tag och jag kände mig som en brottsling när jag skulle gömma mitt häfte så jag ville bara få det gjort. Och jag blev så orolig över att folk skulle tro att jag snodde böcker eftersom jag såg så misstänksam ut. Så min placering av häftet är helt slumpmässigt pga att jag fick lite panik.



Jag har nog inte lärt mig så mycket denna veckan om jag ska vara helt ärlig med mig själv. Men om jag har lärt mig något är det väl i så fall att man kan göra liknande lektioner som vår lärare hade med oss. Att få barnen att börja fundera kring lektionen och varför jag gjorde som jag gjorde. Det var en väldigt rolig uppgift med oväntat slut!

1 kommentar:

  1. Haha visst var det en rolig uppgift :D. Jag förstår din känsla av att man gör något fel eller lite skurkaktigt (även om vi inte gör något dåligt) så var det samma känsla jag hade när jag var i frölunda. Tur att vi plastade in böckerna ;) tror inte att någon förstår min bok iaf :)

    SvaraRadera