måndag 11 februari 2013

Förändring i det offentliga rummet



Mitt projekt utgick ifrån att få människorna i Frölunda lite gladare när de utför sina ärenden. Det är mörka tider och då kan man lätt bli lite dyster och hängig. Jag bestämde mig för att ge ut gratis kramar för att ljusa upp personers humör!

Jag hade en skylt där det stod "Gratis kramar" som jag gjort själv och min grundtanke var att stå och ge kramar till de som kom fram och ville ha. Jag stod stilla med min skylt ganska länge, på detta sätt fick jag inga kramar så jag fick ändra min idé. Jag började sedan att gå med min skylt och fick fråga personer om de ville ha en kram. De personer som gick med på att kramas var mest äldre och ca hälften av dessa sa "En kram kan jag behöva!". Jag kände mig själv gladare när jag delade ut kramar eftersom man gav personen ett leende och speciellt när personen verkligen behövde en kram blev man allt mer varm i kroppen! De personer jag gav kramar till blev gladare och det kändes bra att kunna ge dem något att le för. Jag gjorde definitivt en Förändring i det offentliga rummet för en liten kort stund.



Man hade kunnat göra ett större projekt där man var fler som gav kramar och spred lite mer glädje. Det hade jag velat testa! Det blir nog någon gång när man har lite mer tid och kamrater som skulle vilja hjälpa mig genomföra detta.
Men något jag inte tyckte var så bra med mitt projekt var att jag inte fick kramas med alla åldrar, alltså det var mest äldre. Det kanske är dem som behöver det mest, vad vet jag? Så jag kanske förgyllde dagen för de som är ensamma? Om jag gjorde det så skulle jag vilja ta mitt projekt till nästa nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar