måndag 11 februari 2013

Veckoreflektion v.6

Veckan var väldigt jobbig rent kroppsligt.. Jag låg hemma och vred mig av smärta pga magkatarr både tisdag och onsdag så jag fick skjuta upp mitt arbete till dagen innan redovisning. Lite stressigt och det blir inte bättre med magen om man stressar som läkaren säger! En så kallad ond cirkel.. Ligga hemma pga stress, blir stressad av att ligga hemma.. Skärpning Sanna! Ska lära mig att andas och ta det lugnt.

I veckan har jag som sagt inte gjort så mycket som jag har velat, men jag var i alla fall på Frölunda Torg och delade ut kramar. Som jag förklarar i "Förändring i det offentliga rummet"-inlägget så delade jag ut kramar för att få folk att le och må lite bättre. Jag lärde mig lite om mig själv under den dagen, --> Jag blir glad av att göra andra glada! Jag tror iofs att de flesta blir det, men jag har inte tänkt på det så mycket. Väldigt bra att jag kunde öppna ögonen för en sån sak. Det gör att jag kanske gör något snällt mot någon annan när jag mår dåligt för att sedan känna mig bättre. Man måste även få tänka på sig själv.
Meningen "Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad" passar sjukt bra in.

Nu har jag i alla fall börjat följa nästan alla klasskamraters bloggar så man kan översköljas med idéer från massa olika håll! Alla ser situationer och arbeten från olika håll och det inspirerar mig.


Om jag ska sätta en skala mellan 1-10 på hur långt jag har sträckt mig i arbetet och utmanat mig själv i veckan, där 1 är "inte så mycket" och 10 är "JÄVLAR vad jag har utmanat mig själv!"  ligger jag  nog iaf på en stark 8a. Jag har iofs absolut inga problem med att prata med folk eller att umgås med främmande människor, men att nu krama helt okända personer var väldigt nervöst och jobbigt. Jag lärde mig tillslut att läsa av personer lite snabbt, Vilka kan man gå fram till? Vilka ska jag inte gå fram till? Jag tog mig i kragen och gav de personerna som inte såg så mottagande ut en chans. Mitt mod gav för det mesta resultat men många avstod kram, även om jag var sjukt snäll, trevlig och söt!

Spridda tankar.
Nuff said, puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar