måndag 18 februari 2013

Veckoreflektion v.7

I veckan så har jag gjort en minifilm i Utveckling av idé-arbetet. Den finns i tidigare inlägg under "Utveckling av idé" om du vill läsa om arbetet och kolla på mitt resultat. Jag lärde mig lite om mig själv under arbetet, jag insåg samma sak när jag var i Frölunda och utförde ett annat arbete kring det offentliga rummet då jag gav personer kramar. Jag insåg, både då och nu, att man blir glad av att göra andra glada. En liten kram eller en komplimang gör så fruktansvärt mycket. Det jag tänkte på var att jag kan göra andra glada för att göra mig själv glad. Det kan bli som en ond cirkel, fast en god cirkel istället. Om jag kramar några, så kanske dem kramar några så blir det som ett positivt virus som bara sprider sig till dem som verkligen behöver en kram eller ett leende. Det kanske inte håller för alltid och helt plötsligt bajsar alla blommor för att vi är så lyckliga! Jag vet ju att det inte är lätt för en person som mår väldigt dåligt att kunna se förbi det onda och bara POFF må bättre för att en person ger en en kram. Jag vet precis hur det känns och det vet nog de flesta, men det kan kännas bättre för stunden och kanske just den kramen kan förändra ens livssyn avsevärt.

Nu kom jag på andra tankar igen! Iaf, jag testade att göra film i ett program som heter MovieMaker. Ett roligt program faktiskt, att kunna hantera ett filmprogram på datorn kan underlätta mitt arbete med barn i framtiden. Att kunna göra filmer tillsammans med barnen är både kul och lärorikt på många plan. Bara att kunna hantera en dator är en milstole för vissa barn.

Under veckan tyckte jag iaf att det var väldigt nyttigt att kunna tänka på en idé och att man kan göra den annorlunda. Man inser då att det finns många olika sätt att göra samma sak på.

Inget är rätt eller fel.


1 kommentar:

  1. Jag håller helt med dig!! Jag kom oxå på att man gör sig själv glad genom att göra andra glada!! Tycker att alla borde vara lika positiva som oss!!
    Kramis!!

    SvaraRadera