måndag 18 februari 2013

Utveckling av idé



Jag ville fortsätta på min egen idé om kramar. Jag tänkte egentligen göra en tavla först som skulle visa att man kan bli glad av en kram. Men när jag gjorde min skiss så gjorde jag den snabbt med streckgubbar och det fick mig att vilja göra en liten film. Jag tog en litteraturbok och ritade en streckgubbe på varje sida, varje sida är streckgubben lite annorlunda. När man har gjort en rörelse på varje sida så börjar man bläddra boken och gubben får liv. Detta tog en bra stund. När jag skulle filma när jag bläddrade blev det inge bra alls, så jag bestämde mig för att ta ett kort på varje sida. Bara det var bökigt eftersom jag ville att fotot skulle ligga still för att se att gubben rör sig. Hur skulle jag göra detta? Jag la sedan min Ipad, som jag fotade med på några lådor och det löste sig. När varje sida var fotad så skulle jag lära mig programmet MovieMaker som jag bara har testat en gång innan. Väldigt spännande men svårt. Det var flera gånger jag tänkte ge upp men jag tog mig i kragen och fortsatte.

Tillslut blev det en liten film. Mycket jobb för bara några sekunders resultat, men det är processen som räknas, Right?


2 kommentarer:

  1. Sicken söt liten filmsnutt. Jag håller med, mer kramar åt folket! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag älskade din idé och särskilt din film Sanna, Så enkel i sitt uttryck och bara så bra! Det är den där råa enkelheten jag gillar och blev inspirerad av:-)Gött Sanna!

    SvaraRadera